Poslovno Božićno i Novogodišnje darivanje i Domato LD u časopisu LIDER

VRIJEME KALENDARA I ROKOVNIKA NIJE SASVIM PROŠLO, ALI TAKVI SU DAROVI ZA BOŽIĆNE I NOVOGODIŠNJE BLAGDANE SVE RJEĐI. NA CIJENI JE MAŠTOVITOST I SVE VIŠE HRVATSKIH PROIZVODA, POSEBICE DELICIJA I PIĆA, UZ DANAS VEĆ NEIZBJEŽNE GADGETE
Ovisno o djelatnosti, neke tvrtke u svojem asortimanu imaju proizvode koji mogu poslužiti kao poslovni darovi. No uz takav dar treba obvezatno
dodati još nešto.
Upoznaj svog partnera Pritom treba dobro poznavati poslovnog partnera i, primjerice, odabrati neku sitnicu koju može iskoristi za svoj hobi ili neki od standardnih poslovnih darova kakvih je mnogo na tr-
žištu. Također to može biti i neki personalizirani dar kakav danas nije teško nabaviti. Tržište poslovnih darova aktivno je cijele godine jer je, osim blagdanskih prigoda, niz okolnosti u kojima se daruje poslovne
partnere, ali ne tako masovno kao u vrijeme Božića i Nove godine. Tvrtke nisu odustale od poslovnih darova ni u vrijeme najžešće ekonomske krize jer je to mnogima bila mala zamjena za marketinške aktivnosti čije
su troškove znatno morale smanjiti. Dar treba početi birati dva-tri mjeseca prije blagdana, a taj je posao najbolje povjeriti stručnjacima, tvrtkama koje se bave poslovnim darivanjem. Da ne bi bilo pogreške u izboru dara jer neodgovarajući može samo nanijeti štetu, tvrtka treba imati
informacije o osobama kojima je dar namijenjen. U tom poslu treba sudjelovati, osim zaposlenika tvrtke koja se bavi pronalaskom poslovnih darova, i netko iz tvrtke naručitelja darova.
Kako predati dar U posljednje vrijeme sve su češće u kompletu darova hrana, autohtoni hrvatski proizvodi, i piće. Postoje darovi koji su kompletirani od samo takvih proizvoda. Ako je riječ o inozemnom poslovnom partneru, takav dar nije uvijek prikladan, ali umjesto pršuta i vina, može se darovati neki hrvatski suvenir… Poslovno darivanje ne završava nabavom dara, nego i njegovom predajom, zbog čega se oni uručuju na blagdanskim domjencima,
odnosno osobno ili šalju dostavom na adresu. Jedna od hrvatskih tvrtki koje se bave veleprodajom poslovnih darova i promotivnih artikala jest i Domato LD, koja ove godine slavi 10. obljetnicu rada u tom sektoru. Vlasnica tvrtke Lenka Domazet ističe da se svake godine mnogi darovi ponavljaju, od niza promidžbenih artikala, luksuznijih darova poput kožnih artikala, kravata, šalova, pisaćeg pribora, raznih gadgeta, odnosno elektroničkih artikala, pa do gastropaketa. – Dajući prijedloge klijentima pokušavamo im olakšati odabir među onim što se nudi. Naglasak stavljamo na personalizirane darove i ambalažu – kaže Domazet, ističući da tvrtka ima uigran tim suradnika, dobavljača i proizvođača. Naglasak je na brzini i kvaliteti usluge, a moto je tvrtke ‘lakoća darivanja’. Želimo što manje opteretiti klijente operativnim aktivnostima i pružiti im konačni proizvod uz što manje njihova angažmana.
I novo i uobičajeno Iako je na tržištu poslovnih darova izbor velik te stalno pristižu novi, pogotovo kad je riječ o tehnologijama, proizvođači ipak ne odustaju od standardnih darova poput rokovnika
i kalendara. – Upravo da biste ostali inovativni uz brojne slične ili iste proizvode, potrebna je kreativnost da bi se ponudilo nešto drukčije. Ipak su kalendari
i rokovnici standardni dio novogodišnjih darova, pa se i to nudi klijentima. Uz njih, ponudimo i neki dodatak koji će sve podignuti na neku drugu razinu – kaže Domazet, dodajući da darove u ime tvrtke naručuju uglavnom osobe ovlaštene u marketingu ili tajnice društava. Dio takvog posla odrade i agencije koje prate svoje klijente te im uz svoj program nude i jedan dio asortimana po izboru tvrtke Domato LD. Domazet ističe da je u proteklih deset godina imala mnogo klijenata, od
koji su neki stalni, a riječ je o velikim tvrtkama, bankama, osiguravajućim društvima… te malim ili srednje velikim privatnim tvrtkama koje mnogo rade na stvaranju ugleda tvrtke. Vezano uz cijene poslovnih darova, Domazet ističe da je raspon velik. – To ovisi o tome u koju se svrhu daju darovi, je li nešto samo za promidžbu na sajmovima, kongresima ili kad klijenti reklamiraju svoje proizvode ili usluge, pri čemu cijene idu od nekoliko kuna naviše, ili su to luksuzniji darovi kod kojih klijenti paze na iznose. Prosječna je cijena poslovnog dara od 100 do 300 kuna – kaže Domazet, naglašavajući da se proračuni za takve darove razlikuju ovisno o veličini tvrtke koja ih nabavlja te o prigodi za koju nabavlja. No ne smanjuju se jer je posljednjih nekoliko godina ponovno stavljen naglasak na promidžbu i poslovno
darivanje, iako možda malo manje nego 2008. Na hrvatskom tržištu također je mnogo uvoznih proizvoda, pa i kad je riječ o poslovnim darovima, pogotovo onima proizvedenima u Kini, ali Domazet uvijek stavlja
naglasak na domaće proizvode. – Na tržište smo kao poslovne darove uspjeli plasirati mnogo domaćih proizvoda, angažirati mnoštvo malih proizvođača, OPG-ova, grafičkih dizajnera, umjetnika… – zaključuje Domazet.
Autor: Kata Pranić – Lider

Pošaljite nam upit za Vaše poslovne darove

2 + 6 =